lørdag 28. november 2009

Advent

Endelig er adventstiden kommet, og hjemmet kan pyntes til jul! :) Jeg er veldig glad i hvit jul, så her blir det dårlig med nisser og masse rødt, som mange forbinder med jul. Ett og annet rødt har det blitt i år likevel :)

Jeg har hengt opp ståltråd med treklyper over spegelen, i gangen, til julekortene. Noen koselige vintage-julekort pynter alene så lenge.


Trappen har fått litt granpynt. Her har jeg også satt kurven med årets julekalender som hele familien skal dele i år :) Jeg er så glad i levende lys overalt i huset, og har hengt opp en lykt jeg kjøpte på Kremmerhuset for noen år siden, i trappeoppgangen.




















I spisestuen vår har jeg dekket bordet med hvit duk og organza-løper i sølv med stjernedekor, masse lys, litt pynt i en glassklokke, nøtter, clementiner og peppekaker.



Jeg har forsøkt meg på en hjertekrans av bjørkekvister som jeg har pyntet med blondebånd. Den ble ikke så veldig fin, men den får henge så lenge, til jeg får prøvd meg på en ny :)





















Emma sitt rom har fått litt julepynt også. Tøytromme fra Maileg.













I fjor sydde jeg julestrømper til meg selv og min kjære som vi fyllte med julegodter og smågaver, og som vi koste oss med på morgenen mens vi så på de tradisjonelle juleprogrammene på tven. I januar, mens jeg ventet på at lille Emma skulle komme, laget jeg likegreit en julestrømpe til henne også ;) Jeg hadde ikke nok linstoff, så den fikk litt rosa stoff i fotenden...hihi ;) Inni strømpa er det hvit fleeze og så har jeg satt på en liten lomme med Tildamotiv og strykt på navnet hennes.

Her er det julestemning :) Ha en fin 1. advent alle sammen! :)

6 kommentarer:

  1. Her var det skikkelig adventsstemning. Lun og trivelig atmosfære:)Litt rødt(Farge) er jo fint inni mellom alt det hvite!! .
    Ønsker en fin adventssøndag.
    Klem Linda

    SvarSlett
  2. Hei :)
    Tusen takk for kommentar på bloggen min..Det var kjempekoselige ord :D Ja det er kjempefint med veggord. Jeg har brukt sjablonger og ikke wall stickers. Et kjempelurt tips til sjablongene er å bruke sprayboks istedetfor maling, da blir resultatet mye bedre og det er ikke så lett å få renninger. Jeg er veldig glad i mikse nytt og gammelt. Har funnet litt på loppis og så har vi fått en del gamle ting med huset som ingen andre ville ha:D Kjempekoselig blogg du har...gleder meg til å titte videre:) Ønsker deg en fin 1.advent!
    Klem Susanne

    SvarSlett
  3. Og forresten, veggordene har jeg bestillt på www.landstil.com :)

    SvarSlett
  4. Så koselig du har pyntet hjemme hos deg... Her er det litt rødt i år.. er faktisk veldig glad i rødt...

    Kos deg denne 1 søndag i advent...

    Advents klem fra Kerstin

    SvarSlett
  5. Så koselig du har pyntet hjemmet ditt. Jeg er også veldig glad i hvit jul, men i år blir det en del røde og hvite innslag mellom det hvite.
    Ha en fortsatt fin 1. advent.

    SvarSlett