lørdag 14. mai 2011

Hagebøker

I fjor kjøpte jeg min første hagebok som het "Krukker med stil" av Yvonne Dengin. Denne boken tok for seg planting i krukker og kar og er en veldig fin bok for en som verken er født med grønne fingrer eller har stor hage. Det eneste jeg savnet var flere bilder og ideer til en koselig sommerhage.

I år har jeg funnet to andre "hagebøker" som jeg bare må ha.



Den ene er boken "Sjarmerende uterom" av Ellen Dyrop som er en idebok til hvordan du kan lage et hyggelig uterom og planteplass i hagen, tips til bordekking av sommerfesten, oppskrifter på lekre sommeretter, samt gode råd om plantestell.



Den andre boken er "Sanselig sommer" som damen bak bloggen Franciskas vakre hjem har skrevet. Den er full av kreative sommerideer og viser bilder fra forfatteren selv sitt hjem, i tillegg til flere andre nordiske bloggere.
Har noen av dere disse bøkene? Har dere eventuelt tips til andre fine bøker?

Ha en fin fin lørdag alle sammen.
 Klem Anne
       

2 kommentarer:

  1. Hei! Har sett på det søte barnerommet ditt, superfint. Den barnevognen som er lyseblå eller lysegrønn med små hvite hjul, er det arvegods eller mulig å få kjøpt et sted...?
    Kristin :-)

    SvarSlett
  2. Den lille blå barnevognen er fra Maileg og går an å få kjøpt mange steder. Jeg kjøpte Emma sin på www.lilleollebolle.no, men ser at de er tom for den nå. Ellers selger de maileg på www.wallasverden.no og www.newenglandstyle.no blant annet :)

    Klem Anne

    SvarSlett