tirsdag 14. juni 2011

Cæsarsalat

Da jeg hadde besøk av de skjønne veninnene mine i helgen, serverte jeg de en nydelig cæsarsalat. Jeg hadde ikke laget det før, men det er i grunnen ikke noe hokuspokus. Her er min variant av cæsarsalaten:



Du trenger:
Kyllingfileter (beregn en per person)
romanosalat
bacon
gode røde cherrytomater
cæsar krutonger (jeg bruker den fra Chatham Village)
cæsar dressing (Svansø sin syns jeg er best)
reven parmesan
salt og pepper


Slik gjør du:
1. Stek bacon i passelige små biter. De skal være litt crispy
2. Krydre kyllingfiletene med salt og pepper på begge sider
3. Sett på stekeovnen på 200 grader
4. Rett før ovnen er blitt varm nok, steker du kyllingfiletene raskt på en stekepanne i litt olje eller margarin på begge sider, sånn at de får en gyllen farge. Deretter har du kyllingfiletene i ovnen, og steker de i ca. 20 min. eller til kyllingen er helt gjennomstekt
5. La kyllingfiletene hvile litt, før du skjærer de opp i passelige tynne skiver
6.Vask, tørk og riv romanosalaten i biter og ha den i en bolle sammen med litt cæsardressing. Bland godt.
7. Fordel salaten og dressingen i tallerkener. Ha på cherrytomater (delt i to), bacon, krutonger og kyllingbiter. Riv til slutt litt parmesan over.

Serveres med hvitløksbrød.

Håper det smaker!

Klem Anne

5 kommentarer: