onsdag 13. juli 2011

Scrapbooking babyalbum

Jeg har laget til sammen fire album til Emma siden ho ble født. Jeg er veldig glad i scrapbooking, og har brukt mye tid og penger (ja, for det er en dyr hobby!) på å lage de. Siden det kommer et nytt familiemedlem nå, har jeg funnet ut at det får holde å lage sånne album de to første årene, deretter blir det enkle fotobøker.

I tillegg til album, har jeg en bok fra Anne Geddes, hvor det står litt om når Emma ble født, første ord, første skritt, første bursdag etc. (Prøvde å finne den samme boken til lillegutt, men det virker som den ikke finnes lenger?)


På første siden har jeg limt inn ultralydbilde av Emma og dekorert med en sommerfugl, blomster og en fin tekst.


Jeg valgte å ha alle bildene i første album i sort/hvitt. Emma hadde gullsott når ho ble født, så ansiktet hennes ser litt mørkt ut på bildet.


Dette er takkekortet vi gav til alle de som vi fikk gaver av når Emma ble født. På kortene vi sendte, hadde vi eget personlig frimerke med samme bilde på som takkekortet. Alle sånne kort har jeg limt inn i albumene.

Albumene til Emma er alle kjøpt på en amerikansk nettside, men denne nettsiden er dessverre lagt ned nå, og jeg har ikke funnet like fine albumer til lillegutt enda. Er det noen som vet om noen bra nettsider med fine albumer?

Klem Anne

6 kommentarer:

  1. So fine☺
    Eg begynte på Anine sitt album-men er ikkje komt lenger enn at ho so vidt er komt heim frå sjukehuset hehe☺ Og ho blir snart 7 år....
    Har ingen ordentleg plass å sitte med det, og orke ikkje alt det rotet på spisebordet so då har det blitt at det ikkje blir gjordt... Men når vi får system på kontoret/hobbyrommet bli da lettare å holde på med slike koselege ting☺

    Kanskje ebay?

    Klem M♥

    SvarSlett
  2. Så fin blogg du har. Jeg la meg til som følger. Norwaystyle.blogspot.com (får ikke lagt igjen melding på google-kontoen min!)

    SvarSlett
  3. Du er flink! Jeg varierer veldig på hvordan jeg bruker bildene av lillejenta. Scrapbookalbum har jeg kun fra fødselen og tiden på sykehuset og 1 års dagen hennes. Ellers så har jeg lagd fotobøker, og satt inn bilder i vanlige, fine album hun fikk i dåpsgave. Tar så mange bilder, at det er greit å få det unna etterhvert, slik at det ikke hoper seg opp ;)
    Fin blogg du har, her kommer jeg nok innom igjen.
    Klem Bente :)

    SvarSlett
  4. HEI På deg..

    så flotte album.. jeg har også scrappedilla ( i pause nå noen år.. ) men endelig er kontoret ferdig, så nå skal det scrappes.

    prøv ebay.. kanskje du finner noe der??

    ha en fin findag..

    SvarSlett
  5. Hei vennen. Så flink du er da. :=)så fint det bildet av magen. og kjempe koselige ting til barnerommet du har kjøpt. Gleder meg å se en dag.

    God klem

    SvarSlett